Sidevisninger i alt

søndag den 13. september 2015

LADYLIKE









HAN HUN HØN

Har vovet mig ud i et lidt mere lady like outfit i dag.
Der er ellers ikke meget lady agtigt over mig.

Jeg tror jeg falder meget godt ind under det nye begreb HEN/HØN man ynder at bruge om børn uanset køn i vuggestuer og børnehaver.

Jeg er dog slet ikke i tvivl om at jeg er kvinde (det er ikke på den der trendsgender måde) og det er jeg yderst tilfreds med.

Det er mere min retorik, tankegang, gøren og laden der får mig til at tænke, at der er blevet blandet en god del testosteron ind da jeg blev skabt.

Jeg befinder mig som fisk i vandet i en stor gruppe af mænd (ha,ha) på mandemåden, fortælle platte vittigheder og kalde en spade for en spade. Hvor det at kunne bøvse alfabetet giver credit.

I en gruppe af kvinder bliver jeg nervøs, usikker og føler mig underlegen. Kan ikke fordrage fnidder, intriger eller skulle læse mellem linierne og snakke følelser. Puha. Det er som om jeg deltager i et spil, hvor jeg ikke kender spillereglerne eller spillet i det hele taget.

Når jeg engang imellem (muligvis på afbud eller som "filler") bliver inviteret til venindeaften eller pigemiddag (yikes!) får jeg sved på panden (og under armene) tager det som en udfordring, men det er sjældent vellykket.

Skulle engang forklare en ven (mandlig) hvordan det var jeg følte (ud på de sene nattetimer efter en våd aften i byen) og fik sagt "Jeg føler mig som en kvinde i en mandekrop" Det griner vi stadig af.

Med feminin vintage hilsen, M


CREDITS:
Bouclé jakke med guldknapper (ZARA, flere år gammel, udsalg)
Fin 60'er bluse uden ærmer (eltoftvintage)
Nederdel med blomster (eltoftvintage)
Guld sandaler (Ebay, 2001)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar