Sidevisninger i alt

torsdag den 1. oktober 2015

TRIP DOWN MEMORY LANE







BACK TO THE FUTURE

Tilbragte en weekend on a trip down memory lane.
Var inviteret til min mors runde fødselsdags brunch (et halvt hundrede 70+ pensionister, klar uptur for mig, da jeg klart hørte til den yngre del af publikum, noget der ellers sjældent sker) i min hjemby.
Hjemby og hjemby er vel så meget sagt, for har ingen ejerskabsfølelse for byen.
Barndomsby/ungdomsby er vel en mere rammende beskrivelse, egentlig.
Og memory lane er vel også en smule overdrevet, da de få gamle huse og butikker der lå i byen (da jeg boede der) forlængst er revet ned og erstattet med kolo enorme murstens bygninger som monumenter på fremgang og velstand.
Byen har altid haft mere fremtid end fortid.

Min barndomsby kan bla bryste sig af et pragteksemplar af en parcelhus udstykning sjældent set mage.
Her ligger sirlige rækker af enfamilie huse, bygget på det tidspunkt, hvor opsvinget var på sit ypperste.
Her er der dømt middelklasse i yderste potens.
Der er ikke sparet på noget, der er gået all in og byggede du et hus under 200 kvm, ville du blive beskyldt for fedtspilleri.
Et musthave i kvarteret er den dobbelt murede garage med automatisk/fjernstyret port. 
Her finder du forhaver som ville gøre Parkens plæneansvarlige grøn (!!) af misundelse. De ligner det fineste grønne fløjl (har mistanke om at de spraymaler, som i USA) og jeg er overbevist om at de har brugt en neglesaks til at klippe de barberblads skarpe kanter.
Her bor småbørnsfamilier med fuldtidsjob, et utal af fritidsaktiviter (både børn og voksne) og middagsaftaler.
Jeg tager hatten af for dem, det er intet mindre end imponerende på sådan en "Stepfordwifes" måde.

Tror en af mine klogeste beslutninger ever må være, da jeg som ungt menneske besluttede mig for at "get the h... out of there" for jeg siger jer min halv visne, 90 % ukrudts befængte græsplæne og ulugede havegang, på ingen måde kan ikke leve op til den standard.

Med vintage hilsen, M


CREDITS:

Remade blomster sæt fra 60'erne. (mycloset)
FAB 70'er sandaler (ZARA)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar