Sidevisninger i alt

tirsdag den 13. oktober 2015

FULL BUSH









CARAMBA

Man siger gerne at hund og ejer ligner hinanden. Tror man kan udvide konceptet og sige at have og ejer ligner hinanden.
Den opmærksomme læser (nok mere seer i dette tilfælde) har muligvis bemærket at alle vækster i min baghave har ret så frie betingelser, kan det gro, så lad det gro.
Jeg er muligvis (forhåbentlig, vil de fleste nok sige)en af de få der hilser den nye trend om mere kropsbehåring velkommen med åbne (behårede)arme;-)
Først kom de buskede Groucho Marx style øjenbryn, efterfulgt af lumberjack agtigt fuldskæg (til mænd, vel at mærke) og nu er det moderne at have "hår på karamellen"
Har aldrig været den store tilhænger af alt det hårfjernings halløj.
Boede som ung teengager i USA og her fik jeg den første venlige hentydning om at det altså var kutyme at fjerne hårvæksten på benene og under armene!!!! Oh! Var ganske uvidende om fænomenet. Jeg førte mig ellers som eksotisk frigjort europæer i Guds eget land, hende med den ultra moderne påklædning (sweatshirts inside out, gymnastik sko) og en eklektisk musiksmag.
Og ja jeg havde da lidt jomfruelige lyse dun på stængerne, og holdt hårdnakket ved dem, selvom det var "the talk of the town" (bad publicity is still publicity)
Det var i 80'erne og man må sige at hårfjernings kunsten har nået uanede højder siden da.
Nu om dage skal man være glat som en barenumse over hele kroppen, ikke bare benene og armhulerne, nej alt hårvækst skal væk.
Skal ikke kunne sige om min aversion mod hårfjerning hænger sammen med det faktum, at jeg har meget lidt af det på hovedet (hvor man jo skal have meget) og tanken om frivilligt at fjerne absolut god hårvækst på resten af kroppen bare virker så ærgerligt.
Bevares, skal ikke sige mig for god til ikke at fjerne de værste strideste vild skud i bikinilinien og pligtskyldig også fjerner det under armene og på benene (når jeg husker det, ellers må jeg lige lave en emergency dry barbering over håndvasken, ikke at anbefale) af frygt for at blive dømt helt ude.
Men kan slet,slet ikke være med på den der hype af glatbarbering vi har været vidne til de seneste år. Forstår ganske enkelt ikke attraktionen ved at fjerne ALT hår fra de ædle dele, synes det ser enormt komisk og faktisk ret så pædofilt ud, når voksne mænd og kvinder flasher hårløse tissemænd og tissekoner.
Og tanken om at ligge der på alle fire for lige at få en Brazilian hos den lokale kosmetolog får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig. Synes det er grænseoverskridende nok at man nødtvunget skal besøge gynækologen. Yikes!
Forlanger ikke at vi alle skal ligne vildmænd og gro væg til væg tæpper, men bare en lille måtte;-)
Jeg er all for a full bush, let it grow;-)

Med behåret vintage hilsen, M


Ingen kommentarer:

Send en kommentar