Sidevisninger i alt

tirsdag den 12. juli 2016

MIAMI NICE














MIAMI MAKEOVER

Nu da jeg har fået taget mødommen på min skriveblokade og har momentum (smede mens jernet er varmt, som man sagde i gamle dage)så kommer der sørme her endnu et indlæg.

Jeg har besøg Miami (Beach) med jævne mellemrum siden starten af 90'erne. Dengang da byen var et hensunket hjemsted for gamle lurvede udtjente hoteller fra en svunden tid. Hvor pensionister fra hele USA sad på verandaen foran små faldefærdige lejlighedkomplekser og stirrede apatisk ud i luften. Hvor eksil cubanere stod for butiksdriften (kiosker og souvenir)langs hele Collins Ave. Hvor spansk var hovedsproget og hele området havde en karakteristisk hengemt lugt af klor og kloak. Da der stadig var lidt narkodealer gangster stemning a la Miami Vice, i området. 
Og man forventede at se de ikoniske, Tubbs og Crockett komme om hjørnet. Don Johnson i lyserød t-shirt,hørblazer og bare tæer i sejlersko.

Man må sige at Miami har fået en yderst vellykket make-over a la Mallorca. En udvikling som stadig er undervejs. Hele North Beach og Miami Design District for at nævne et par af de igangværende projekter. 

I den nordlige ende af verdens længste avenue, Collins Ave (som strækker sig langs hele Miami Beach) skyder det ene nye hotel op efter det andet, yderst nydeligt color-coordinated i farverne hvid, grøn, lyseblå og et touch af glas, med den kilometer lange sand strand og Atlanterhavet som pæn back splash.
Det er byfornyelse på højeste plan. Byfornyelse taken to the next level.

Er man til old school dekadence findes dette dog stadig på South Beach i form af gamle hæderkronede hoteller som Deauville. (formodentlig renoverede efter alle kunstens regler og med alle moderne fornødenheder)

Jeg er vild med det sted (meget mere end jeg er vild med Los Angeles) og kan næsten ikke vente til vejen falder forbi igen engang.
Og fra September bliver det så meget nemmere, da SAS klogeligt åbner ny direkte (med streg under direkte og ikke som deres rute til Los Angeles over Stockholm!!!!) rute til Magic Miami.
Det er jeg ærligt talt lykkelig for, for den/dem der har sagt "Half the fun is getting there" må have været en highroller som frisk benyttede FAST TRACK og FLAT BEDS (eller private jet) og ikke en alm dødelig som skal igennem alenlange security køer, flyskif og monkey class med et 40 cm stolerækkepitch;((((
Jeg ankommer gerne med fødder og underben i elefant str og godt groggy som om jeg har gået alle 12 runder i en sværdvægt boksekamp.


Med vintage hilsen, M


P.S  lover at få gjort noget ved det lidt lumre layout!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar