Sidevisninger i alt

tirsdag den 19. juli 2016

INVESTMENTS







Value for money


Jeg opererer ud fra to termer i min garderobe,
DRESS FOR LESS og VALUE FOR MONEY.

DRESS FOR LESS giver lidt sig selv når man er bidt af genbrugstanken. Er sjældent klædt på for mere end 500 kr fra top til tå.

VALUE FOR MONEY betyder for mig at når/hvis man investerer (serious money) i en beklædningsgenstand, smykke, et par sko eller en taske så skal dette sagtsusme være worth your money.

Det skal kunne bruges igen og igen (og igen) gennem en årrække (hele livet) Så den høje pris bliver udlignet.

Jeg har altid været "on a budget" og har siden jeg fik min første rigtige paycheck først i 90'erne, hver måned sparet op.
Jeg er økonomisk strengt opdraget og det har givet pote sidenhen i min tilgang til penge (værdien af penge). Mine forældre har lært mig at lige meget hvor hårdt trængt jeg(man) var så skulle man spare op, om det så bare var 100 kr om måneden. 
(Læste at middelklasse kinesere sparer 60% af deres mdr indkomst op.)

Jeg har foretaget både gode og dårlige investeringer gennem årene. Investments with my head og investments with my heart.

Sidste år lavede jeg en af hver.

LV tasken med cross body rem (på billedet) synes jeg er en god investering fordi den er klassisk og ikke skriger 2015 og kan bruges  resten af mit liv (og når jeg er død og borte gå i arv)

Men man kan jo blive grebet af stemningen og ja jeg flottede mig, tømte opsparingskontoen og købte (with my heart) et par guld Gucci sko som lige netop big time skriger 2015. Men har altså brugt de gude smukke glimmer glitter gyldne sko flittigt. Til jeans, til kjoler og sågar til pyjamas. De pifter ethvert outfit op og gold goes with everything.

Jeg er ikke typen der vil leve af havregrød for at få råd til sæsonens musthave (yikes) eller den der cool statement taske, men jeg undværer gerne Starbucks kaffen til 40 kr. (en kaffe 5 dage om ugen = 800kr om mdr = 9600kr om året!!!!)

Med sparsommelig vintage hilsen, M


CREDIT:
Burberry trenchcoat, købt på loppemarked
Fransk bomulds skjorte med læg og cut out, købt på loppe
Envii boyfriend jeans, handmedown
Sko med sort snude a la Chanel, købt på loppemarked
LV cross body, købt i LA



  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar