Sidevisninger i alt

søndag den 30. august 2015

FOOD BABY OG LIDT FRA KLÆDUDKASSEN










ELTOFT UNIKA

Jeg har retorik som en sprit stiv havnearbejder og appetit som en skovhugger i løbetid.

Til daglig prøver jeg at tøjle begge egenskaber, da ingen af disse er særlig charmerende, når der står hunkøn på fødselsattesten.

Det lykkes for så vidt et langt stykke hen af vejen, men fik dog et "wake up call" i mit civile job, da en kunde klagede til min chef over "det frygtelige sprog hun (!!! mig) havde"
Hun havde overhørt en samtale mellem mig og en kollega (mandlig), hvor vi (og det indrømmer jeg blankt) havde fortalt røverhistorier. Jeg havde sagt "brækkede mig" og han havde for god ordens skyld sagt endnu værre ting. Chefen (som ikke selv ligger på den lade side sprogmæssigt) så sig som det hør og bør nødsaget til at give undertegnede en påtale os to imellem.
Jeg kunne kun tilstå at min kollega og jeg havde haft pågældende ord udveksling og at jeg havde benyttet mig af ordet "brækket".

Til historien hører at min kollega som ikke havde holdt sig tilbage med slibrige historier fra de varme lande, stod tavs som en gravstøtte og på ingen måde bakkede mig op i, at damen måske havde overreageret, alt imens jeg fik skideballe og måtte argumentere for at chefen ikke skulle gøre ydereligere ved "sagen" What a wingman!!!!!

Tænker lidt at det var mig der fik klagen, fordi jeg er kvinde og det så absolut ikke er acceptabelt at kvinder er skarpe i munden????

Men fik mig også til at være mere opmærksom og påpasselig med hvad og hvordan jeg ytrer mig, når jeg er på arbejde.
   
Indrømmet var jeg monster flov over, at jeg ikke bliver opfattet som velartikuleret, kultiveret og sofistikeret af min arbejdsgivers firma. Den sved altså lidt!!! Av,Av. 

Med vintage hilsen, M

CREDIT

Polyester bluse, eltoftunika (syet op af en gammel str XL buksenederdel)
Silke nederdel med print, eltoftvintage (synes jeg ser lidt gravid ud i den, men det må være en "foodbaby" apropos min umættelige appetit)
Gule vintage sandaler ( et af mine allerførste køb på EBAY i starten af 00'erne)
Tasken, har jeg fundet i pigernes gamle klædudkasse og den har min svigermor købt til mig på et marked på Mallorca for mere end ti år siden........

Ingen kommentarer:

Send en kommentar