Sidevisninger i alt

mandag den 8. august 2016

GOTTA LOVE THE 80S












TRUMP IS IN TRIUMPH

Back in the 80's, da jeg var ærke republikaner og kapitalist med stor K, forgudede jeg Donald Trump (og ikke mindst hans daværende kone, Ivana), lige så intenst som jeg tilbad Klaus Riskær og som jeg tidligere havde tilbedt Ronald og Nancy Reagan.

Som kapitalismens ultimative guru.
Som selektivismens top udøver.

Donald og Ivana var det tætteste,man kunne komme på amerikansk royalty. Et rigtigt ægte power couple.

Jeg tilbragte utallige timer foran spejlet med toupér kam for at kopiere Ivanas karakteristiske teasede updo. Noget der dog kun blev til en ussel cheap imitation med mit tynde skandinaviske hår.
Det fantastiske er at her så mange år efter er Ivana stadigvæk true to her (hair)do.

Jeg handlede massevis af velour kjoler i "Mannequinshop" på Vesterbrogade for at ramme Ivana's lidt tacky Hollywood 80'er look.

Ivana var et guldrandet eksempel på "The American Dream", som fattig ukendt (i USA) skisports stjerne fra det hendengangne Tjekkeslovakiet til toneangivende amerikansk celebrity i armene på  millardæren Donald.

De to var idoler for sådan en fremadstræbende først i tyverne everything is possible the sky is the limit DINK (double income no kids) type som mig.
Jeg læste alt hvad jeg kunne komme i nærheden af om dette glamourrøse society couple og ganske ukritisk kassevis af biografier om de to succesfulde lovebirds.

Og elsker dem stadig, nok mest for det de var (d)engang. Er stadig på toppen over Ivanas ikoniske one liner "Don't get mad, get everything" (qua deres skilsmisse) i filmen "First Wives Club" Gotta love Ivana<3

Man kan mene hvad man vil om Donald og hans bevæggrunde til og kvalifikationer for at blive valgt til USA's næste præsident, det vil jeg være op til den enkelte at afgøre. Og min egen mening vil jeg for engang skyld holde for mig selv. Meeen jeg kender rigtig mange ærke amerikanere som er good honest decent people som oprigtigt mener at TRUMP er the right choise. 

Min fasination af the Don (and the Riskær) dalede som dollaren op igennem 90'erne. Older and wiser har jeg fundet andre værdier og idoler.

Med vintage hilsen, M

CREDIT:
Ikonisk rød 80'er kjole med rhinestones
Eltoft Vintage
Loubu guldsko, købt i Polen for 50kr




Ingen kommentarer:

Send en kommentar