Sidevisninger i alt

tirsdag den 16. august 2011

WORKING GIRL












Working girl

Film nr 2 i rækken af mit 80'er marathon er "Working Girl" fra 88.
Med Melanie Griffith i hovedrollen.
Denne film var også en stor inspirations kilde for mig dengang i 80'erne. Og jeg sværger, jeg har haft nøjagtigt samme frisure, som Melanie havde i filmen, før hun fik tæmmet lokkerne. 
Var dog ærgerlig over mit tynde skandinaviske hår og så misundelig på alle mine amerikanske veninder, som havde et kæmpe kraftigt hår, som bare fyldte gude meget. 
Så jeg var mester i toupering og kunne ikke leve uden hårlakken "Instant Freeze" (må indrømme at jeg stadig er lidt afhængig af den hårlak). Og en god kraftig permanent hjalp mig også godt på vej.
Lover at sætte nogle billeder på bloggen en dag;-)))
Har altid været vild med working girl stilen (og er det stadig væk). Har utallige sekretær kjoler i skinnende stof fra 80'erne.
Nogle har jeg opdatet ved at klippe 10-20 cm af, for indrømmer gerne at "80'er længden" er lident flatterende, medmindre man er 180 cm høj.
En ting som man bemærker, når man nu ser filmen med 2011 øjne, er at personerne i filmen faktisk ryger!!!!!! Så også nogle gamle afsnit af "Sex&theCity" hvor cigaretterne også blev fundet frem. 
Utroligt så hurtigt man vender sig til nye normer, ikke???
Med vintage hilsen, M

Ingen kommentarer:

Send en kommentar